دکوراسیون

برکه مصنوعی

برکه مصنوعی

برکه مصنوعی

برکه مصنوعی و آب درون آنها با صداها و موجودات زیبایشان محیط زندگی را دلپذیتر کرده و در آرامش روانی افراد بسیار حائز اهمیت می باشد.

برکه ها به شکل های منظم(رسمی) ونامنظم (غیر رسمی)طراحی می شوند.اما معمولا برکه های نامنظم چون زیباترند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند

برکه ها علاوه بر جذابیت در پاکسازی هوا وتلطیف محیط تاثیر بسزایی داردو میتواند به عنوان یک عنصر  دکوراتیو نیز از آن بهره جست.

ساخت  برکه های مصنوعی برخلاف تصور اکثر افراد کار پیچیده و دشواری نیست

بلکه براحتی و با هزینه ای کم می توان برکه های زیبایی را در فضای باغ یا منزل اجرا نمود.این برکه ها در کاهش آلودگی ها و جذب غبار و گرد و خاک اهمیت بالایی دارند.

برکه ها

برکه ها

مراحل ساخت برکه های مصنوعی

ابتدا باید طرح موردنظر خودمان را روی کاغذ پیاده سازیکنیم.این طرح باید به گونه ای باشد که گردش آب درون برکه بدرستی انجام گیرد.

با توجه به ابعاد برکه اقدام به خاکبرداری می نماییم

برای برکه های کوچک عمق خاکبرداری کمتر و در برکه های بزرگ خاکبرداری عمیق تر انجام میشود.

بعد از خاکبرداری کف برکه باید عایق بندی شود این عایق می تواند از طریق بتن ریزی و یا حتی یک لایه پلاستیک ضخیم باشد تنها باید توجه کنید اطراف آن کاملا محکم باشد.

بعد از خاکبرداری  می توانید کف برکه را با شن و سنگ شسته شده و اطراف برکه را با سنگ های بزرگترو آجر تزیین نمایید

پس از آبریزی در برکه گیاهان و آبزیان مختلف می توانند در این آبگیر زیبا زندگی نمایند.

READ  ریشه هوایی چیست و نحوه درست کردن آن

مهمترین خاصیت گیاهان آبزی تولید اکسیژن و رطوبت هواست

همچنین برخی گیاهان نظیر نیلوفر آبی و آلاله آبی با برگ های بزرگ خود سطح آب را می پوشانند و برای موجودات آبزی سایه ایجاد می کنند.

درمورد ماهی ها و جانوران آبزی هم نیازی نیست حتما ماهی های گران قیمت آسیای شرقی استفاده شود

بلکه ماهی های رنگی وازان تر و ماهی گلی سفره هفت سین می تواند انتخاب خوبی برای برکه باشد

محل برکه باید به نحو صحیحی انتخاب شود که زمان بارندگی در مسیر آب نبوده تا لایه عایق آسیب  نبیند.همچنین میزان نور مورد نیاز با توجه به نوع گیاهان استفاده شده در برکه از موارد مهم می باشد

برای شفافیت آب برکه می توانید از شفاف کننده UVاستفاده کنید .

پاکسازی  و نظافت برکه ها

در برکه های کوچک میتوان از آبزیان و گیاهان خاص بدین منظور استفاده کرد ماهی ها و حلزون ها گیاهان هرزی را که بیش از حد رشد می کنند می خورند

همچنین گیاهان هم دی اکسید کربن تولید شده توسط جانداران را به اکسیزن تبدیل می کنند. اما در برکه های بزرگ تجهیزات حرفه ای تری مانند پمپ،دستگاه تصفیه،اکسیژن رسان و… نیاز است.

آب برکه های مصنوعی سالی دوبار باید تعویض شود

برکه ها

برکه ها

بهتر است برکه ها دارای مجرای ورود وخروج آب باشد این جریان اب باعث می شود تا آب درون برکه  همیشه اکسیژن دار و سالم بماند.

بدون نظافت یا جریان آب محیط برکه به فضایی راکد ،بدبو و کدر تبدیل میشود که بستری مناسب برای رشد پشه ها و جاندارانی میباشد که سلامت برکه و محیط اطراف آنرا به خطر می اندازد.

READ  فیکوس بنجامین

 

4/5 (2 نظر)
4.5/5 (2 نظر)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *